PLACINTA TARANEASCA

             Placinta taraneasca sau placinta de malai este desertul copilariei.Bunica facea mereu acest desert si mi se parea cel mai bun din lume, indiferent de ce prajituri sofisticate ar fi facut mama.Imi aduc aminte cum topaiam pe langa cuptorul de caramida din gradina din care ieseau arome ametitoare.Ah...dulce copilarie...


          Astazi mi-am adus aminte de aceasta placinta si mi-am dorit s-o gust.Nestiind exact ce trebuie sa pun in ea am cautat pe net si am gasit reteta sub multe forme si denumiri. Unele retete spun ca ar fi specifica doar Moldovei si ca s-ar numi  ALIVENCI,altele ca este specifica Ardealului...Nu cred!Bunica traia in inima Olteniei in Gorj si facea mereu aceasta bunatate de placinta.

       Una peste alta..ce sa zic ?Ametita de multele retete gasite mi-am incropit propria reteta si am folosit ingredientele pe care le-am avut in acel moment in bucatarie.

  • 450 g Delaco
  • 150 g faina de malai Panzani
  • 50 g faina alba Dobrogea
  • 6 oua
  • 150 g smantana Mega Image marca proprie 
  • 30g unt topit si racit Covalact
  • 100 g zahar
  • un plic zahar vanilat bourbon Dr. Oetker
  • 50 ml lapte rece Zu-Zu
  • 1 lingurita praf de copt Dr. Oetker
  • un praf de sare


  • Branza  Delaco am pus-o  intr-un castron incapator, am adaugat jumatate din cantitatea de zahar, smantana , laptele, sarea si am mixat  pana ce a  rezultat o compozitie omogena.Am adaugat galbenusurile de ou, untul topit si zaharul vanilat si am incorporat totul.Peste compozitia obtinuta se adauga faina de grau amestecata cu praful de copt si malaiul si se amesteca usor cu paleta pana la incorporare.Separat se bat albusurile spuma cu restul de zahar si se adauga peste compozitia de branza. Se incorporeaza usor, cu paleta, astfel incat sa nu se scoata aerul din albus.Aluatul rezultat trebuie sa aiba o textura pufoasa. Se tapeteaza tava cu hartie de copt, se toarna compozitia si se niveleaza usor cu paleta.


    Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 180 grade C,functia ventilatie, si se coace timp de 50 min.
  • Rezultatul?Il vedeti in fotografii.
  • A fost delicioasa!


Comentarii